Техніка безпеки


Техніка безпеки в барбершопі, норми, правила та поради


Олексій Селівон
Власник бренду Leo
Перш ніж починати роботу або навчання - рекомендую ознайомитись з технікою безпеки. Ми зробили все можливе, щоб ця інформація не виглядала, як корпоративний бланк, а була цікавою, актуальною і легкою для вивчення. Окрім базових норм та правил, ми охопили теми аллергії, втоми, конфліктів та емоційного вигорання. Ці знання допоможуть зробити твою подальшу працю безпечною і приємною.

Ідентифікація ризиків

Більшість серйозних проблем трапляются зі словами "я не знав", "я не подумав". Навіть досвідчені та розумні люди припускаються елементарних помилок в стрессових або надзвичайних ситуаціях. Запобігти цьому можна. Перший крок до повної безпеки - дізнатись та усвідомити ризики, які виникають в ході робочого процесу.
1
Шкода від факторів профдіяльності
2
Вірусні, бактеріальні та грибкові інфекції
3
Кровотеча, забої, зупинка дихання, сердцевий
або епілептичний напад
4
Пожежа
5
Несправність електроінструменту та приладів
6
Аллергія
7
Конфлікти
8
Фінансові, кар’єрні та репутаційні ризики
9
Кримінальна та адміністративна
відповідальність
10
Втома
11
Порушення харчового режиму
12
Загрози психічному здоров’ю
13
Вигорання
14
Шкода впливу алкоголю, наркотичних
речовин та медикаментів

Державні правила

Державні санітарні правила та норми призначені для адміністрацій та працівників перукарень різних типів. Цих правил необхідно дотримуватися при проектуванні і

будівництві нових перукарень, експлуатації та реконструкції існуючих. Введення в експлуатацію здійснюється державною комісією. Відповідальність покладається на керівників. Контроль здійснюється органами і установами державної санітарно-епідеміологічної служби.

Що в цих правилах?


Вимоги до розташування та обладнання приміщень перукарень, внутрішнього оздоблення, влаштування та обладнання робочих місць, природного та штучного освітлення, а також вимоги щодо попередження несприятливого впливу професійних факторів.

Набір санітарно-технічного устаткування, санітарно-протиепідемічний режим, правила особистої гігієни, гігієна праці та медичний допуск.


Посилання на правила - https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va022282-99#Text

Барбершоп на мінімалках

Для кращого сприйняття інформації, ми розробили проект закладу з мінімально прийнятними до державних правил параметрами.
Найменший барбершоп за стандартами - 16,8 м2 (на робочих місця)
Коефіцієнт природної освітленості (КЕО) не менше 1%
Освітлення - 500 лк
Температура - 20 градусів.
Місце - 6 квадратних метрів, висота 3.3 метри,
ширина 1,8 метри та 70 см від спинки крісла.
Покриття та оздоблення - вологостійке.
Колір стін - світлий - коєфіцієнт відбиття не менше 40%

Крісла з регулюванням висоти.

Наші рекомендації

  • Перше, на що дійсно варто звертати увагу, це освітлення. Бажано 4500 люмен діодної стрічки на одне робоче місце. В продажі є безліч ламп з алюмінєвих профілів і лед-стрічок. Бажано купляти діоди американського або корейського виробництва в них більша частота мерехтіння, це корисно для зору. До ламп під'єднують транзистори з регулюванням теплоти та яскравості з пультами дистанційного керування.

  • Друге - колір та матеріали оздоблення. Бажано обирати світлі колори та матеріали з невеликим глянцем. Темні і матові фарби можна використовувати, лише як акцент. Чому так? 90% твоїх майбутніх клієнтів матимуть темне волосся, яке погано контрастує з темними стінами і очі будуть швидко втомлюватись. Матеріали оздоблення мають витримувати щоденне вологе прибирання. Керамічні кахлі - непогано підійдуть для стін, але на підлогу бажано стелити пвх плити, ламінат або паркет. Якщо ножиці впадуть на кахельну підлогу - зремонтувати їх не вдасться.

  • Третє - вентиляція. Вмонтована вентиляція у житлових будинках недостатньо потужна і бажано встановити приточно-витяжну вентиляція з рекуператором або електропідігрівом. Кондиціонування варто розраховувати з коефіцієнтом 2х. Наприклад, для приміщення 50 квадратних метрів - потрібен кондиціонер розрахований на 100 метрів.

Вірусні, бактеріальні та грибкові інфекції

Найбільший ризик - ВІЛ та гепатит С. Найвірогідніший спосіб передачі - порізи під час гоління. Менш вірогідні - порізи ножицями чи електроінструментом. З 2020-го року до списку найбільших ризиків приєднався коронавірус. Він передається повітряно-крапельним шляхом під час спілкування або роботи з клієнтом. Менші, але теж суттєві ризики - ряд вірусних, бактеріальних та грибкових інфекцій. Запобігти ним просто - виконувати чотири простих правила:

1
Обробляти руки антисептиком.
2
Дезинфікувати інструменти
3
Робити діагностику шкіри та волосся клієнта
4
Шукати ознаки інфекційних захворювань

Обробка інструмента

Яка різниця між очисткою, дезінфекцією та стерилізацією інструментів? Простими словами це різні ступені обробки. Механічна обробка - половина успіху. Більше 50% збудників інфекційних захворювань можна просто змити водою. Наступний рівень - дезінфекція. На відміну від механічної очистки дезинфекція знищує, а не видаляє збудники. Стерилізація - це повне знищення всіх мікроорганізмів на поверхні інструменту. Як зрозуміти межу між дезінфекцією та стерилізацією? Дезинфекція знищує мікроорганізми не повність, але достатньо для того, щоб запобігти поширенню інфекційних захворювань. Доцільність використання сухожарів, ультрафіолетових ламп та ультразвукових ван для стерилізації гребнів, електроінструменту та ножиць викликає сумніви. Зазвичай їх використовують в салонах краси для манікюрного інструменту або бритв. Для іншого інструменту достатньо обробки хімічною рідиною. Це найбільш швидкий та еффективний метод.

Якщо бажаєте знати більше про мікроби - рекомендуємо ресурс microbiya.com
50%
Механічна очистка
Очистка щіткою, серветкою та проточною водою
80%
Дезінфекція
Найшвидший спосіб - обробка рідиною
100%
Стерилізація
Термічна обробка, УФ кварцування, ультразвук, хімічна обробка.

Біоцид - Барбіцид

Для обробки інструменту рідиною використовують біоциди. Найвідоміший з них - Barbicide. Його виготовили у 1947 році в компанії King Research. Популярним став завдяки своїй еффективності та анти-коррозійним властивостям. Його діюча речовина - алкилдиметилбензил амоній, також присутні нітрит натрію та синій барвник. Технічні спеціалісти компанії заявляють, що це єдиний дезінфікуючий засіб, який зберігає свою силу та колір на протязі довгого часу. Продається він у вигляду концентрату, який розводят водою у пропорції 1:16. Ми рекомендуємо кожному майстру мати свою ємність та регулярно замінювати засіб раз в тиждень. Для швидкої дезинфекції достатньо на 3 хвилини занурити інструмент у рідину. Для кращого еффекту можна лишати до 30-ти хвилин. Після обробки обов'язково промити інструмент проточною водою.

Державні санітарні правила

Протягом робочого дня проводиться дезінфекція і поточне прибирання поверхонь, до яких дотикаються відвідувачі.

Ножиці після використання необхідно дезінфікувати, механічно очищати, промивати проточною водою та стерилізувати;

Інструменти і предмети з пластичних мас - щітки, гребені після використання необхідно дезінфікувати, механічно очищати і стерилізувати.

Електричні машинки - після використання ріжучу частину необхідно дезінфікувати, механічно очищати та стерилізувати, корпус протирати дезрозчином;

Під час обслуговування клієнт повинен бути укритий чистим пеньюаром.
Місце стикання пеньюара з тілом клієнта (шия) закривається одноразовим комірцем чи серветкою. Допускається використання одноразових пеньюарів.

При підозрі на інфекційні шкіряні захворювання у відвідувачів із зміною шкіряного покрову висипання, плями, злущування та ін.), нігтів, волосся майстер має право обслуговувати клієнта після подання документа з відповідної лікувальної медичної установи щодо незаразності захворювання.

Кровотеча, забої, зупинка дихання, сердцевий або епілептичний напад

Коли настає зупинка дихання, зупинка серця і кровообігу, до нашого мозку надходить недостатньо кисню. Допомога при таких невідкладних станах має початися не пізніше ніж за 4-5 хвилин, після чого починаються незворотні зміни.

Жодна найрозвинутіша система охорони здоров’я у світі не здатна надати своїх кваліфікованих працівників у перші 5 хвилин. Найшвидше надати допомогу може людина поруч. Тоді у постраждалого найбільші шанси дочекатися на «швидку» й отримати кваліфіковану допомогу. Чим раніше нададуть її, тим більше в людини шансів вижити. Кожен має володіти мінімальними знаннями про першу медичну допомогу.

Алгоритм дій при невідкладних станах

1
Викликати кваліфіковану допомогу
2
Надати першу допомогу
3
І лише після цього повідомити керівництво

Перша допомога

Для того, щоб навчитись надавати першу допомогу варто пройти спеціальні курси.

Стандартний курс, який буде корисний усім – це Basic Life Support Course. На ньому вчать, як надавати допомогу при невідкладних станах: зупинка серцебиття та дихання, інфаркт, інсульт, удавлення сторонніми предметами. На довших курсах вчать, як допомагати дітям, що має свою специфіку. Це важливо знати всім, у кого є вони або хто з ними працює.

Курси складаються з теорії та практики. Варто пробувати всі методики на манекені, навчитися користуватися дефібрилятором, самостійно розібрати різні ситуації. Наприкінці ви складаєте теоретичний і практичний іспити.

Basic Life Support Course
Stop The Bleed Course

Алгоритм дій першої допомоги

1
Зрозумійте, чи є фактор небезпеки для вас. Забезпечте свою безпеку.
2
Викличте «швидку». Чим швидше ви це зробите – тим більше шансів врятувати людину. Люди часто хвилюються і забувають про це.
3
Перевірте стан людини. Найкраща швидка перевірка – це поговорити з постраждалим. Якщо людина відповіла, це означає, що все більш-менш гаразд. Вона може дочекатися кваліфікованої допомоги.
4
Якщо людина не реагує, ситуація ускладнюється. Вона може бути без свідомості. Є дуже багато причин, чому людина знепритомніла, але ми їх не знаємо. Головна небезпека у такому стані – у людини можуть бути заблоковані дихальні шляхи, зокрема через сторонні предмети або язик.
5
Непритомну людину треба перевернути на бік.
6
Якщо людина не дихає (у неї не піднімається грудна клітка, ми не чуємо дихання протягом 10 секунд) – треба починати реанімаційні заходи.
7
Робіть масаж серця – просто натискайте на грудну клітку. Максимум – 30 разів. Після цього зробіть 2 вдихи до підняття грудної клітки. У результаті в крові буде хоч якийсь кисень, що перейде до мозку.
8
Звісно, важко надавати допомогу самостійно до приїзду «швидкої». Попросіть про допомогу когось з оточення.

Аптечка

В кожній перукарні чи барбершопі має бути аптечка:

  • 2 пари рукавичок
  • клапан з плівкою для проведення штучного дихання
  • засоби для зупинки кровотечі — турнікет, кровоспинний бинт з гемостатичним засобом
  • марлеві серветки різних розмірів
  • бинти марлеві нестерильні
  • еластичні бинти з можливістю фіксації
  • пластирі різних розмірів
  • антисептичні засоби
  • спиртові серветки

Пожежа

Врятуйтесь! Здоров’я людини - найбільша цінність.
Ти маєш запам'ятати - якщо виникла пожежа - рятуйся! Не потрібно збирати речі, шукати телефон на зарядці, забирати гроші з касси та інше. Твоє здоров'я - це найбільша цінність і жодні залишені в пожежі речі не коштують його. Рятувати людей в пожежі мають пожежники або люди, що пройшли спеціальну підготовку. У випадку коли вогонь з'явився локально - використай вогнегасник.

Правила пожежної безпеки на підприємстві за посиланням:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0252-15#Text

Несправність електроінструменту та приладів

Найчастіша причина пожежі - несправні електропристрої. Обігрівачі, електрочайники, подовжувачі, вимикачі тощо. Також в зоні ризику - аккумуляторні батареї інструментів та кабеля живлення.
Чотири найважливіших пункта правил користування електроінструментом:

  • працювати сухими руками
  • слідкувати за справністю інструмента
  • слідкувати за кабелями живлення
  • вимикати інструменти з мережі

Аллергія

Найбільші ризики - аллергічний дерматит або напад аллергічної астми.

Механізм виникнення алергії: коли алерген потрапляє до організму на його знешкодження виділяються певна кількість антитіл, проте якщо в організмі є якісь порушення, то їх виділиться в надлишку, що призведе до виділення надлишку високомолекулярних сполук, які і спричиняють розвиток алергії.

У клієнтів може виникати аллергія на антисептичні та дезінфекційні засоби, косметику, фарби, волосся або пил. Щоб запобігти цьому - вивчіть цей алгоритм.

Алгоритм дій при можливих аллергічних реакціях

1
Запитати клієнта про можливі аллергічні реакції
2
Зробити тест на аллергію, невеликим мазком засобу на сгині локтя або за вухом
3
При появі аллергії - якомога швидше викликати кваліфіковану допомогу, надати першу допомогу та повідомити керівництво.
4
Спробувати знайти і прибрати аллерген, вірогідно це косметичний засіб. Його може використовувати інший майстер або цей засіб стоїть на полиці
5
При аллергічних реакціях допомогають антигістамінні засоби.
Найдієвіший - ін’єкція дімедролу, її можуть зробити працівники швидкої

Конфлікти

Під час обслуговування клієнтів іноді виникають конфлікти. Головна причина конфліктів майстер-клієнт - порушення коммунікації. Більш докладно про коммунікацію в модулі про сервіс. Якщо вже конфлікт трапився - допоможуть нащі поради.

  • Емоції.
Сильна емоція завжди звужує сприйняття реальності і робить весь світ навколо людини негативним. Розслабтеся. У момент конфлікту, Ви для клієнта – «чудовисько».

  • Спокій.
Не сперечайтеся і самі не піддавайтеся емоціям.

  • Прийміть це.
Головне, чого хоче клієнт в конфлікті – це прийняття його позиції і співчуття з Вашого боку.

  • Конфліктогени.
У конфлікті уникайте проявів переваги, агресії, невихованості, грубостей, погроз, глузування, зауважень, хвастощів, нав’язування, обману та приховування інформації. Пам’ятайте про людяність та професійну поведінку.

  • Емпатія.
Покажіть своє співпереживання, намагайтеся краще зрозуміти клієнта, поставити себе на його місце і уявити хід його думок.

  • Активне слухання.
Не перебивайте клієнта, будьте уважні і давайте повністю висловитися.
Один на один. Будь-який конфлікт краще вирішувати наодинці. Будь-які незацікавлені слухачі будуть служити детонаторами конфлікту.

  • Компенсації.
Для вирішення конфліктних ситуацій у Вас повинен бути підготовлений перелік негрошових компенсацій. Це можуть бути знижки, бонуси, сертифікати, привілеї, бонусні карти тощо. Використовуйте їх замість або на додаток до повернення грошових коштів.

  • Репутаційний збиток.
Клієнт повинен бути задоволений підсумковим рішенням настільки, щоб не писати про Вас негативні відгуки.
Порушення правил техніки безпеки, посадових інструкцій та корпоративних правил може призвести до фінансових, кар’єрних та репутаційних збитків, а також до адміністративної або кримінальної відповідальності
Незадоволений або постраждалий, внаслідок дій майстра, клієнт створює велику группу нових ризиків. Звільнення з роботи майстра, негативні відгуки, заяви до правоохоронних органів, перешкоджання діяльності, тощо. Ваше фізичне, психічне і емоційне здоров'я прямо впливає на вашу роботу. Порушення режиму, стрес, втома, емоційне вигорання сприяють появі негативних ситуацій.

Загрози психічному та емоційному здоров'ю

  • Cтрес. Виникнення стресу означає, що людина включилась в певну діяльність, спрямовану на протидію небезпечним для неї впливам. При цьому в організмі розвивається функціональний стан, який характеризується комплексом реакцій нервової, гормональної та інших систем організму. Таким чином, стрес — це нормальна реакція здорової людини, захисний механізм біологічної системи. Але здатність до адаптації не безмежна. У тому випадку, коли інтенсивність впливу та його тривалість перевищують функціональні можливості протидій організму людини, коли вплив має різко негативний характер, такий стан називається дистрес.Він стає причиною наступних патологічних змін в організмі. Вирішальне значення мають не стільки сильні, але рідкісні зворушення, скільки неприємності, які діють постійно день в день. Вони непомітно підточують сили людини та викликають хронічні патологічні процеси.

  • Образа - це травматична інформація, яка може спричинити психологічну травму або навіть розлад. Людська емоція, яка виникає, коли зачіпають почуття її власної гідності, коли людина усвідомлює, що її принижують у її особистій думці або у думці суспільства. Образи викликають гострий афект, що нерідко веде до відповідної «поведінки» або до ще важчих наслідків.

  • Втома. Емоційна - відчуття порожнечі; когнітивна - важко зібратись з думками; фізична- слабкість м’язів і відчуття важкості під час руху, брак енергії чи постійне бажання спати. Постійна втома може бути симптомом багатьох захворювань, зокрема діабету, серцево-судинних хвороб, артриту, анемії, захворювань щитоподібної залози, апное або ж синдрому хронічної втоми.

Вигорання

Люди з вигорянням часто негативно ставляться до своїх завдань, їм важко концентруватися, вони стають апатичними та не мають творчої сили.

При цьому відбувається стрімке зниження продуктивності, що впливає на виконання щоденних завдань не тільки на роботі, але й вдома.

Людина, що вигоріла, частіше помиляється і не усвідомлює цього, погано тримає інформацію, тривожна і менш уважна

При вигоранні сильно порушується вісь регуляції гіпоталамус-гіпофіз-наднирники. Вона визначає нашу ранкову бадьорість, адекватну реакцію на стрес та здатність його пережити. При вигоранні гормон кортизол більше не виділяється зранку — тому уже на початку дня здається, що немає сил. Кортизол не виділяється і у відповідь на стресовий чинник, або ж тіло не реагує на нього як слід.

Сильно порушується робота імунної системи, і люди, що вигоріли, ризикують захворіти на хвороби серця і судин чи розвинути хронічне запалення і навіть пов’язану із ним депресію. Вигорання збільшує ризик діабету 2 типу, гіпертензії, безсоння та вразливості інфекціями

Симптоми вигорання

  • немає сил
  • поганий настрій
  • емоційна нестабільність
  • порушення харчового режиму та сну
  • непевність у своєму професіоналізмі та здібностях
  • цинізм стосовно роботи і колег
  • прийняття хибних або нелогічних рішень
  • головний біль
  • запаморочення
  • шлунково-кишкові болі
  • прискорене серцебиття
  • задишка.

Задайте собі ряд запитань

  • Чи стали ви останнім часом цинічні?
  • Треба себе змушувати щось робити?
  • Вас дратують клієнти, пацієнти, колеги, люди поруч?
  • Постійно енергія на нулі, і ви непродуктивні?
  • Важко зосередитися?
  • Результати не задовольняють?
  • Втішаєтеся їжею, алкоголем чи наркотиками?
  • Порушилася харчова поведінка, тобто або переїдаєте, або втратили апетит?
  • Чи з’явилося безсоння?
  • Болить голова, нудить, з’явилися нові проблеми зі здоров’ям?

Як відновити сили?

1
Спіть
2
Більше рухайтеся
3
Слідкуйте за харчуванням та пийте достатньо води
4
Вживайте їжу частіше (раз на пару годин), але меншими порціями
5
Розумно вживайте кофеїн
Якщо зміна способу життя вам не допомагає - необхідно терміново звернутися до свого лікаря
Made on
Tilda